کانون بسیج مداحان سپاه زابل

متن مرتبط با «چرا بهایی شدم» در سایت کانون بسیج مداحان سپاه زابل نوشته شده است

چرا به امام حسين ـ عليه السّلام ـ ثار الله ميu200cگويند و چه كسي اين لقب را به ايشان داده است؟

  • نیلوبلاگ

    پرسش : xa0چرا به امام حسين ـ عليه السّلام ـ ثار الله ميگويند و چه كسي اين لقب را به ايشان داده است؟ xa0 xa0 پاسخ : xa0«ثار» در لغت هم به معني خون آمده است و هم به معني طلب و انتقام گرفتن از خون كسي كه به دست ديگران كشته شده است.[1] ثار الله از دو واژه ثار و الله تشكيل يافته و يكي از القاب امام حسين ـ عليه السّلام ـ ميباشدكه در زيارت عاشورا با اين لقب آن حضرت را زيارت ميكنيم. ثارالله: يعني (طلب دمه الله) كسي كه طالب خون او خداست و انتقام از قاتلين او را خداوند خواهد گرفت.[2] يكي ديگر از معاني آن ...

    ادامه مطلب